Ana içeriğe atla

TEDMEM-TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler

Tarih:  Date

 

"Düşünce kuruluşumuz TEDMEM, OECD tarafından 48 ülke ve ekonominin katılımıyla gerçekleştirilen, öğretmen ve okul müdürlerine odaklanan TALIS 2018 (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi) uygulamasının Türkiye ile ilgili öne çıkan bulgularını ve bu bulgulara dayalı politika önerilerini, Türkiye’ye ilişkin değerlendirmelerle birlikte rapor haline getirdi. TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler adlı raporumuz, pek çok ülkede uygulanan eğitim politikalarının yansımalarını, öğretmenlerin ve okul müdürlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarını öğretmenlerin ve okul müdürlerinin gözünden ele almaktadır.

Bu çalışmada, TALIS 2018 kapsamında öğretmen ve okul müdürlerinin öğretme ve öğrenme süreç ve ortamı, çalışma koşulları ve mesleki performanslarına ilişkin veriler Türkiye özelinde incelenmiştir. Türkiye için öne çıkan bulgu, değerlendirme ve önerilerin; eğitim öğretim ortamlarının ve süreçlerinin iyileştirilmesi, öğretmenlerin çalışma ortam, koşul ve mesleki yeterliklerinin geliştirilmesi, öğretmen ve okul müdürlerinin güçlendirilmesi için veriye dayalı bir anlayış ve kavrayışın oluşturulmasına katkı sağlaması beklenmektedir."

"TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler" isimli TEDMEM raporunu incelemek için buraya tıklayınız.