Ana içeriğe atla

Elif Karslı'nın GÖÇ-MAT Projesi'ne TÜBİTAK Desteği!

 

EĞİTİM FAKÜLTESİ OKUL ÖĞRENCİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYEMİZ YRD. DOÇ. DR. ELİF KARSLI'NIN YÜRÜTÜCÜĞÜNDEKİ GÖÇ-MAT PROJESİ, TÜBİTAK 1003 DESTEĞİ ALMAYA HAK KAZANDI!

Eğitim Fakültesi Temel Eğitimi Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyemiz Yrd. Doç. Dr. Elif Karslı’nın yürütücülüğünde, TÜBİTAK 1003 “Öğretmen Niteliğinin Geliştirilmesi Yoluyla Eğitim Kalitesinin İyileştirilmesi” çağrısına karşılık önerilmiş olan "GÖÇ-MAT: Göçmen Çocuklar ile Çalışan Öğretmenlerin Matematik Eğitimi Özelinde Mesleki Niteliklerinin Geliştirilmesi" projesi, Türkiye’de başvuru yapan 174 proje arasından destek almaya hak kazanan 2 projeden biri oldu.

TED Üniversitesinden Prof. Dr. Sinan Olkun, Yrd. Doç. Dr. Tülin Haşlaman, Yrd. Doç. Dr. Mana Ece Tuna ve Ar. Gör. Sinem Sözen’in yanı sıra, University of Georgia (Dr. Martha Allexsaht-Snider), Ankara Üniversitesi (Dr. Aliye Erdem, Zeki Özen), Hasan Kalyoncu Üniversitesi (Dr. Şermin Metin, Neşe Uygun) ve İstanbul Kemerburgaz Üniversitesinden (Anıl Özge Üstünel Balcı) araştırmacılar ile birlikte; Gaziantep, Hatay, Şanlıurfa, Ankara ve İstanbul illerinde iki yıl süresince gerçekleşecek olan projenin amacı, sınıfında göçmen öğrenciler olan okul öncesi, 1, 2, 3, 4. sınıf öğretmenlerine göçmen çocukların matematik eğitimi konusunda, okul-aile-toplum iş birliği çerçevesinde mesleki nitelikler kazandırarak destek olmak ve Türkiye’de göçmenler ile çalışan eğitimciler tarafından kullanılabilecek ve farklı disiplinlere adapte edilebilecek bir eğitim modelini müfredat materyalleri ile birlikte geliştirmek.