Tarih: Date
Genç matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimine yönelik özgün bir model ortaya koymayı hedefleyen proje, TÜBİTAK desteğiyle hayata geçiyor!
Üniversitemiz Eğitim Fakültesi'nden Prof. Dr. Erdinç Çakıroğlu ve Doç. Dr. Zerrin Toker’in araştırmacı olarak yer aldığı ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi koordinasyonunda 5 farklı üniversiteden araştırmacılar tarafından yürütülecek olan proje Türkiye’nin ana-akım araştırma programı olan TÜBİTAK 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında fonlanmaya layık görüldü.
Projenin merkezinde, mesleğinin ilk 5 yılındaki matematik öğretmenlerine üst düzey matematiksel görevleri tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde onlara kapsamlı bir destek sunmaya yönelik özgün model yer alıyor. Projenin öne çıkan yönleri arasında deneyimli eğitimciler tarafından verilen bireysel, okul temelli, sınıf içi uygulama ile bütünleşmiş, sürekli ve ihtiyaca yönelik destek bulunuyor. Projenin önemli aşamalarından biri öğretmenlerin proaktif ve sürekli olarak yetkinliklerini geliştirmeyi destekleyen bir dijital platformun oluşturulması şeklinde tanımlanıyor.
Matematik öğretmenlerinin profesyonel gelişimine yönelik yenilikçi yaklaşımları destekleyen önemli bir adım olan ve geleceğin araştırma çıktılarına yön veren TÜBİTAK 1001 fonu ile desteklenen bu projenin genç öğretmenlerin kapasitelerini geliştirmelerinde önemli bir katkı sunması hedefleniyor.