24 Mayıs 2025 tarihinde TED Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen VI. Uluslararası Eğitim Forumu: Öğrenme Mühendisliği’nin oturum kayıtları artık YouTube üzerinden izlenebilir!
Eğitim teknolojileri, öğrenme tasarımı, veri temelli öğrenme ve yapay zekâ gibi alanlarda uzman isimlerin yer aldığı bu ilham verici forumu kaçıran ya da yeniden izlemek isteyen herkes için oturum kayıtları Türk Eğitim Derneği YouTube kanalında yayında.
24 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleştirilen VI. Uluslararası Eğitim Forumu: Öğrenme Mühendisliği'ne TED Üniversitesi olarak ev sahipliği yapmaktan Eğitim Fakültesi olarak bu önemli etkinlikte aktif rol almaktan büyük mutluluk duyduk.
Forum kapsamında; eğitim teknolojileri, öğrenme tasarımı, veri temelli öğrenme ve yapay zekâ gibi alanlarda ilham verici konuşmalar gerçekleştirildi. Geleceğin öğrenme süreçlerini şekillendirecek bu disiplinler arası alanda biz de katkı sunma fırsatı bulduk.
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı'nda, Doç. Dr. Adile Gülşah Saranlı tarafından yürütülen PECE 515 - Erken Çocuklukta Bilgi ve İletişim Teknolojileri dersinde Arş. Gör. Tuba Özgül Torun konuk konuşmacı olarak katılmıştır. Derste öğrencilere yapay zekanın erken çocukluk eğitiminde erken okuryazarlık ve dil gelişimini destekleme bağlamında kullanım yöntemleri konusunda teorik ve uygulamalı örnekler paylaşılmıştır. Kendisine değerli katkıları için teşekkür ederiz.
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı'nda, Doç. Dr. Adile Gülşah Saranlı tarafından yürütülen PECE 515-"Erken Çocuklukta Bilgi ve İletişim Teknolojileri" dersinde Machine Learning Principles (Machine Öğrenmesinin Temel İlkeleri) konulu haftaya Sayın Erdener Emin Eker hocamız konuk oldu.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlimiz Mehmet Sak’ın Macau Üniversitesi’nden (Çin) Rui Yuan ile yazdığı “Language teacher educator psychology: A research agenda” başlıklı makale, Dilbilim alanının önde gelen dergilerinden SSCI-Q1 indeksli Language Teaching’de 
Eğitim Bilimleri Bölümü’nden Arş. Gör. Aybüke Durmuş’un “The Authenticity Dilemma: How Can Teacher Education Policies Address Globalized Digital Challenges?” başlıklı çalışması, 26–29 Ağustos 2025 tarihleri arasında Dublin, İrlanda’da bulunan Marino Institute of Education ev sahipliğinde düzenlenecek ATEE 2025 Annual Conference kapsamında sunulmak üzere kabul edilmiştir.
Doç. Dr. Ufuk Balaman'ın “A Longitudinal Case Study of L2 Interactional Competence Development in the ELT Classroom: Teachability and Learnability of L2 Interactional Practices” başlıklı makalesi SSCI-Q1 indeks kategorisinde yer alan “International Journal of Applied Linguistics” isimli dergide yayımlandı.
Makaleye linkten ulaşabilirsiniz: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijal.12765